Saturday, October 31, 2009

~readIg is gOOd!!~=D

Wahai kawan2 apa kata REHAT SEKEJAP..... . Cuba kita renung2kan seketika
Petikan di bawah ini, kalau baik jadikan tauladan, kalau tak baik
jadikan sempadan.

THE FOLLOWING IS A CHINESE GOOD LUCK TANTRA TOTEM.

Anda mungkin tidak mempercayainya, tapi merupakan nasihat yang baik
untuk dibaca!
Anda mungkin mempelajari sesuatu jika membacanya!! !

PERTAMA.

Bersedekahlah kepada orang lain lebih daripada yang mereka perlukan dan
lakukanlah dengan penuh kerelaan.

KEDUA.

Kahwinilah lelaki / wanita yang gemar anda berbicara dengannya, kerana
kemahiran berbicara antara satu dengan lain akan menjadi lebih penting
pabila usia semakin tua.

KETIGA.

Usahlah mempercayai segala perkara yang anda dengari. Berbelanjalah
sekadar apa yang ada atau tidurlah seberapa lama yang anda perlu

KEEMPAT .

Apabila kamu berkata, ' Aku Cinta Padamu', maka tunaikanlah.

KELIMA.

Pabila mengatakan, 'Maaf', tenunglah matanya.

KEENAM.

Bertunanglah sekurang-kurangnya enam bulan sebelum kamu diijabkabulkan.

KETUJUH...
Percayailah cinta pandang pertama.

KELAPAN..

Usah tertawakan impian orang lain.. Manusia tanpa impian tidak memiliki
apa-apa.

KESEMBILAN.

Cintailah seseorang dengan sepenuh hati dan penuh kasih sayang.
Sungguhpun anda akan berasa seolah-olah diri anda tersiksa, tapi
percayalah itulah satu-satunya untuk melengkapkan kehidupan ini.

KESEPULUH.

Jika berlaku perselisihan pendapat, bertengkarlah secara aman. Usahlah
menyebut nama sesiapa ketika bertengkar.

KESEBELAS.

Usahlah menilai seseorang berdasarkan peribadi keluarga mereka.

KEDUABELAS.

Berbicaralah dengan tenang dan berfikirlah dengan pantas.

KETIGABELAS.

Apabila seseorang bertanyakan satu soalan yang tidak anda gemari,
lontarkanlah senyuman dan bertanyalah padanya,'Kenapa anda ingin tahu?'

KEEMPATBELAS.

Ingatlah bahawa setiap cinta dan pencapaian yang besar akan melibatkan
pengorbanan dan risiko yang besar.

KELIMABELAS.

Ucaplah 'Semoga anda diberkati' apabila mendengar seseorang bersin.

KEENAMBELAS.

Apabila anda kerugian, janganlah jadi kurang ajar.

KETUJUHBELAS.

Berpeganglah kepada tiga R:
1.. Rasa hormat pada diri sendiri;
2. Rasa hormat kepada orang lain;
3. Rasa tanggungjawab terhadap semua tindakan anda

KELAPANBELAS.

Usahlah benarkan pertikaian yang sebesar hama merosakkan sebuah
persahabatan yang besar.

KESEMBILANBELAS.

Apabila menyedari bahawa anda telah melakukan kesalahan, usahlah
berlengah untuk perbetulkan kesalahan itu.

KEDUAPULUH.

Tersenyumlah ketika menjawab telefon.. Pemanggil akan melihatnya
daripada suara yang mereka dengar.

KEDUAPULUH SATU

Ada ketikanya anda perlu bersendirian.

ihklas....tapi,,,,,jaaaoooooohhhhh.......

Berilmu tanpa amal tidak akan melahirkan sifat warak, zuhud, dan taqwa.
Berilmu dan beramal tetapi tidak bersifat ikhlas seperti amalan yang dilakukan itu tidak memberi kesan pada pembentukan peribadi yang baik.

Ikhlas merupakan puncak daripada gagasan sifat-sifat terpuji yang seharusnya
dimiliki dan diamalkan oleh seseorang.

Sifat ikhlas hanya akan terbentuk pada diri seseorang andainya ia mempunyai sifat ihsan, amanah, rendah diri, dan sifat2 lain yang terpuji.

Oleh sebab itulah sifat ikhlas itu tinggi martabatnya menjadikan orang yang bersifat demikian tidak boleh diperdaya oleh iblis dan syaitan. Org yang seumpama inilah yang mendapat inayah dan maunah dari Allah [swt].

[prof Dr Harun Din]

Tuesday, October 27, 2009

video

hehe,,,,
dreamer!!!

~garfield

Monday, October 26, 2009

GeNiUs FlOwEr~~GaLLeria**






































Risalah Buat Sahabat (dan aku juga tidak sempurna)

title copycat dr blog org len.. sdap sbb cm tinggi je bunyi nye

-------------->

muse come out with the new album... best best!




favourite profile pic frnster n mspes satu mse dlu ~ tyme skolah mmg cm ni ;)
bajet dh up sgt laa tuh.. taksub sungguh la.
tp konsert muse kt msia xpi pon sbb xmampu.. hihi
tshirt nih bday present ke 17 if im not mistaken (wah omputih).. dh lunyai pn!
tp rse rindu pada zaman itu msih wjud.
MUSE all the ways!

-------------->


20-an.
hah.. dh tua maa.. ehh awal dewasa.
x de mane nye nk glamour + enjoy gedik + jd hotstuff bagai..
pi clas selekeh2 sempoi pn dh xksah! =P
yg pnting perjalanan mse depan cbe disusun dgn teratur.
if junior2 tu ye la kot..
limkokwing xde la bgos sgt.. hebat dlm tv je..
enviroment je knon2 gempak padahal if 2 bulan x gi clas pn dorg x peduli.
gi clas pkai bikini pn no one will against u!
(ttbe limkokwing plak...

-------------->

cinta pendam.. ( isk x abes2 kn..
effa la ajr nih.. heheheuu

cinta pada Allah melebihi segalanya.
jd biar kn aje cinta terpendam tu. :)

emm xde pape nk taip.

ok abes!

-------------->

setiap manusia pasti mlakukan ksilapan
sma ade sedar atau x.. sengaja atau x..
kdg2 mnjadi hipokrit dlm x sedar.. ( ingatan utk diri sendiri)
tp msing2 cube jd yg tebaik antara terbaik.
tiada yg sempurna.
sbnrnya tiada istilah menipu utk kebaikan ttp itu yg sering di buat
demi menjaga hati 'yoville dan farmville'! hehehehe

sekali berkawan, selamanya tetap kawan.


untuk genius flowers sekalian.. semoga berjaya dgn cemerlang exm kali nih.
jom tubuhkan cheer leading! atuld cheer leader.. hihi

G to the E to the N to the I to the U.... haihhh pjg la plak..

.... lost focus. mle merepek. hihi.. lari topic sungguh!

-------------->


emm.. pjm blog ni utk private writing.
sharing is caring kn bro! (gaya fando)
actly i dh close blog i, frenster i, juge mspes i. i xmo dh jd ahli sihir hijau..
tp i xkn lupe la kenangan i dgn greeny witch itu. hihi.

nak sedey ke sadis??? ke enj0y tHe liFe jer,,,,


salam,,
arini first day exam,,,huhuhu
2 paper killer....
tp kami selamat lag bernafas smpi skang,,,alhamdulillah......
kpd mR.Java....best knl ngn ko.....kire ader input kami nk wat ape2 application....kalo ayh tanye "ko blj ape kat unibesiti??"....leh r jwb "jap yah....[sambil bkk folder lab],,,run jer..."kui3....

kpD Cik NeUghAL,,,mengenali anda amt bernilai,,
anda amat unik n complicated,,,mgkin kerane "pembobot" anda y sering menjadi persoalan,,,
tp ngn ader nyer Dr.KO...bole la........lps ni kami bole la kot nk wat "bio-nik"...hahahah
nak gune seni bine ape????{masih dlm penyelidikan}....

haha....
merepek,,,merapu,,,,meraban,,,,
saje jer,,,,wslam........

garfield~

Sunday, October 11, 2009

Cinta Atara Kita.......

[baek punyer,,,kui3]

Duta:
sejak dari dulu
ku menyintaimu
kau tahu begitu namun kau berpura
ku masih teringat kau peluk diriku
yg telah membuat ku menyintai mu

sudah berapa lama
diriku ini
tak bertemu mu
mungkin ku harap jua
kau merindu ku
sebagaimanaku rinduimu

Duta:
cinta antara kita
tiada penghalangnya
walau akhir usia
ku menyinta dirimu
ku hanya menunggu mu
menyata kau cintaku
ku kan berjanji
menyintamu syg....

Baizura Kahar:
setelah kau pergi jauh dari sisi
tiada ku cinta selain dirimu
ku ingin bersama dgnmu selamanya
walaupun sehingga ke akhir nyawa
mungkin kau tak mengerti
maksud ku dulu pada dirimu
kiniku kan menyinta dirimu itu sehingga ke akhir waktu
[Cinta Antara Kita lirik on http://top10mp3download.blogspot.com ]

Baizura Kahar:
cinta antara kita
tiada penghalangnya
walau akhir usia
ku menyintai dirimu
ku hanya menunggu mu
menyata kau cintaku
ku kan berjanji
menyintamu syg....

Duta:
sudah berapa lama
diriku ini
tak bertemu mu

Baizura Kahar:
mungkin ku harap jua
kau merindu ku
sebagaimanaku rindumu

Duta:
cinta antara kita
tiada penghalangnya
walau akhir usia
ku menyinta dirimu

Baizura Kahar:
hanya menunggu mu
menyata kau cintaku
ku kan berjanji
menyintamu syg....

Duta and Baizura Kahar:
cinta antara kita
tiada penghalangnya
walau akhir usia
ku menyintai dirimu
ku hanya menunggu mu
menyata kau cintaku
ku kan berjanji
menyintamu syg....

hari2 mencurahkan segala ilmu yg ada di dada semakin hampirrrrrrr....

kawan2,,,,hari utk kita berperang dah dekat....huhuhu
aku tau,mesti sume ngah cuak cu'i,,,,hehehe
tapi xpe la..kita sme2 doa ea..
supaya dapat result yg semakin bagus n cemerlang,,ewaaahhh....hahaha
so,aku nak mintak maap awal2 la kot...
nanti aku mintak maap face to face ea......kui3...

Sunday, October 4, 2009

Sepi~

Bisikku pada bulan
Kembalikan temanku
Kekasihku, Syurgaku
Tanpa dia Malam menemaniku
Sepi memelukku
Bulan jangan biar siang
Biar alam ini kelam
Biar ia sepi Sepertiku ~

garfield~

Friday, October 2, 2009

~KETIKA CINTA BERTASBIH,,,,,~

Bertuturlah cinta
Mengucap satu nama
Seindah goresan sabdamu dalam kitabku
Cinta yang bertasbih
Mengutus Hati ini
Ku sandarkan hidup dan matiku padamu

Bisikkan doaku
Dalam butiran tasbih
Kupanjatkan pintaku padamu Maha Cinta
Sudah di ubun-ubun cinta mengusik resah
Tak bisa kupaksa walau hatiku menjerit

Ketika cinta bertasbih nadiku berdenyut merdu
Kembang kempis dadaku merangkai butir cinta
Garis tangan tergambar tak bisa aku menentang
Sujud syukur padamu atas segala cinta



GARFIELD~